Handelsbetingelser

VIRKSOMHEDSOPLYSNINGER

Johanne Rubinstein
Vodroffsvej 2B,
1900 Frederiksberg C
CVR: 33 27 66 80
Telefon: 0045- 6069 2950

info@johannerubinstein.dk

Åbningstider for telefonisk henvendelser:

Man-tirsdag: 11.00-14.00
Onsdag: Lukket
Torsdag: 11.00-17.00
Fredag: 10.00-15.00

PRODUKTER OG YDELSER

Johannerubinstein.dk er en online e-shop som sælger designer tøj. Shoppen startede i 2016. Johanne Rubinstein sælger ligeledes tøj via forskellige forhandlere. Se forhandler kontakt oplysninger her. Læs mere om Johanne Rubinstein på www.johannerubinstein.dk/om.

MÅLGRUPPE FOR WEBSHOPPEN

Johanne Rubinsteins tøj passer til alle kvindelig størrelse, former og alder.

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER
Læs venligst nøje salgs- og leveringsbetingelserne, før du bestiller varer på johannerubinstein.dk. Ved køb af varer accepterer du at være bundet af disse betingelser. Vi anbefaler, at du udskriver en kopi af salgs- og leveringsbetingelserne.

Vi gemmer alle købsaftaler og sender dig alle nødvendige informationer pr. e-mail. Du kan finde detaljerne om din sidste bestilling eller din købshistorik ved at logge ind på din brugerkonto (”Min konto”).

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for e-shoppen johannerubinstein.dk, samt gælder mellem køberen og Johanne Rubinstein (I det følgende virksomheden).

1. Priser

2.1 Ved bestillinger fra private købere i Danmark er alle priser inkl. 25% moms. Priserne er kun gældende

inden for Danmarks grænser, dog ekskl. Færøerne og Grønland.

Ved private køb fra EU landene og uden for EU landene gælder de danske regler for moms. Derfor er alle priserne inkl. moms.

Ved bestillinger fra forhandlere, kontakt da gerne Johanne Rubinstein på info@johannerubinstein.dk.

2.2 Såfremt der i tiden til leverancens gennemførelse er indtrådt stigninger i lønninger, materialepriser og øvrige omkostninger, er virksomheden berettiget til at regulere prisen med sådanne dokumenterede stigninger uden forudgående varsel.

2.3 Bestillinger i fremmed valuta er baseret på den på tilbuds- eller ordrebekræftelses datoen gældende valutakurs i danske kroner.

3.Betaling

3.1 Betaling vil først blive trukket på køberens konto, når varen er afsendt fra virksomheden. Ordren afsendes når pengene for varen er gået ind på virksomhedens konto.

3.2 Virksomheden krypterer alle køberens kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol således at uvedkommende ikke kan aflæse køberens kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

3.3 Virksomheden modtager følgende betalingsmetoder:

  1. Dankort
  2. VISA Dankort
  3. MobilePay
  4. Stripe (til internationale kort) (Yan udfylder)

Visa-Dankort

Ved betaling med Dankort eller Visa Dankort vil der ikke blive opkrævet et gebyr på webshoppen.

NB: Kun i Danmark.

MobilePay

Ved betaling med MobilePay pålægges et gebyr på 1 DKK til det samlede faktura beløb.

NB: Kun i Danmark.

Stripe

Ved betaling med Stripe via udenlandske betalingskort vil der ikke blive opkrævet et gebyr på webshoppen.

4. Forsendelse/Levering

4.1 Leveringen finder sted inden for 1-5 hverdage, dog med forbehold for forsinkelser eller forhindringer der skyldes de i punkt 7.1 nævnte omstændigheder. Ved disse forsinkelser har virksomheden ret til at forlænge leveringstiden/ændre datoen eller til at hæve aftalen.

4.2 Al forsendelse sker på køberens risiko også, i tilfælde af, at varen leveres fragtfrit.

4.3 Køberen betaler alle leveringsomkostninger med mindre andet er skriftligt aftalt.

4.4 LEVERING til Danmark 1-5 dage

Køberen har bestilt sin ordre, hvad er næste trin?

Dag 0: Ordrebekræftelsen sendes indenfor få minutter via e-mail.
Dag 0-1: Ordren gøres klar til afsendelse.
Dag 1-2: Ordren sendes med Post Danmark
Dag 1-5: Køberen modtager sin ordre og afhenter ordren på postkontorets afhentningssted eller afleveres på leveringsadressen.

4.5 LEVERING til resten af verden

Leveringen til resten af verden kan variere meget alt efter, hvilket land man sender pakken til.

Det kan tage alt fra 5 dage til 2 måneder. Bemærk, at der ligeledes kan opstå forsinkelser pga. toldbehandling af pakker til udlandet. På Landefakta listen på Post Danmarks hjemmeside findes leveringstiderne. Her kan man vælge land og får en pris for forsendelsen.

4.1 Varen forsendes via Post Danmark. Forsendelser i Danmark koster 50 DKK og til resten af verden 200 DKK via Post Danmark.  Find dit nærmeste posthus her: http://www.postdanmark.dk/da/erhverv/Sider/erhverv.aspx

5. Ansvar

5.1 I tilfælde af, forsinkelse og/eller mangler ved det leverede, har virksomheden intet ansvar, hvor forsinkelse eller manglen skyldes:

– fejl eller beskadigelser af varen, der bevisligt har forårsaget forsinkelse eller beskadigelse af produktionen.

– i tilfælde af, arbejdskonflikter af enhver art eller udsolgte varer.

– i øvrigt enhver omstændighed hvis årsagen skyldes naturkatastrofer, krig, mobilisering eller uforudsete militære indkaldelser af tilsvarende omfang, beslaglæggelse, oprør, uroligheder, valuta restriktioner, mangel på transportmidler, almindelig vareknaphed, restriktioner på drivkraft, eksport- og importforbud og anden lignende force majeure situation.

5.2 Virksomheden har intet ansvar såfremt den må ophører.

5.3 Virksomheden har intet ansvar for levering, hvis deres leverandører ikke kan producere

produkter pga. f.eks. virksomhedsophør eller manglende leverancer.

6.Returnering, annullering og byttevare

Returnering af varen(ene)

Hvordan returneres vare(r)?

Udfyld den medsendte vedlagte returformularen i pakken.
Aflevér pakken på det lokale posthus eller Post Danmarks afleveringssteder.**
Beløbet vil blive refunderet indenfor 2-3 arbejdsdage, efter virksomheden har modtaget pakken, såfremt kravene fra 7.1 er opfyldt.
Du vil modtage en e-mail der bekræfter modtagelsen af din(e) returvare(r).
Beløbet indsættes på din konto i løbet af 2-30 dage. ***

NB: Grundet Post Danmarks nye leveringsbetingelser kan det tage op til 10 hverdage inden at returvaren ankommer til vores lager.

** Find dit nærmeste posthus her. http://www.postdanmark.dk/da/erhverv/Sider/erhverv.aspx

*** Tiden for tilbageførelsen afhænger af, hvilken bank eller kortudsteder køberen har. Hvis det ikke er muligt at gennemføre tilbagebetaling til samme bank eller korudsteder (f.eks. hvis kortet afvistes, er annulleret eller er udløbet), sendes en check til faktureringsadressen. Har køberen fået et forkert beløb tilbagebetalt, kontakt da venligst info@johannerubinstein.dk og oplys dit ordrenummer og det forventede tilbagebetalingsbeløb.

6.1 Virksomheden tager kun varer retur såfremt der kan fremvise dokumentation for køb. Den skal forsendes i originalt emballage med det medfølgende returadresse og skal være korrekt beskyttet mod snavs og slag.

En vare betragtes som værende brugt hvis den bruges ud over, hvad der er muligt ved, at afprøve varen i en fysisk butik.

Hvis varen er brugt, laves der en konkret vurdering af, hvad varen som brugt kan sælges for til en anden forbruger. En evt. værdiforringelse vil ikke blive tilbagebetalt.

6.2 Virksomheden bytter køberens vare, hvis kravene fra 7.1 er opfyldt. Køberen kan bytte varen med en anden vare fra virksomhedens e-shop handel (Johannerubinstein.dk) ved at udfylde den medsendte returformularen korrekt, så det fremgår tydeligt, hvilken vare den skal byttes til og hvorfor køberen ønsker at bytte varen. Pengene for den købte vare får køberen tilbagebetalt når varen er modtaget.

6.3 Køberen har 14 dage til at meddele om fortrydelse af købet og har efter fortrydelsen af købet er sendt, 14 dages til at sende varen retur. Herefter kan køberen få tilbagebetalt pengene for varen såfremt stk. 7.1 er opfyldt, når virksomheden modtager returpakken. Når køberen sender varen retur skal køberen sørge for, at få en kvittering på forsendelsen, således at pakken er forsikret.

6.4 Køberen har lov til at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var tilstede da varen blev modtaget. Reklamationsretten gælder i 2 år og omfatter fabrikations- og materialefejl. Ønskes det at reklamere for en vare udfyldes returformularen og sendes til virksomheden med returadresse. Både returformularen og returadresse var medsendt den købte vare.

6.5 Det påhviler køberen at betale for omkostningerne ved returfragt uanset årsag. Er køberen bosat i udlandet anbefales det at sende varen som pakke med track and trace nummer, så forsendelsesruten kan spores. Hvis ikke den sendes med track and trace nummer kan virksomheden ikke refundere eller bytte varen, hvis pakken ikke modtages.

Retur- eller byttevarer sendes til følgende adresse:

Johanne Rubinstein
Vodroffsvej 2b
1900 Frederiksberg
Mærket: Retur vare

Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

6.6 Er pakken beskadiget ved afhentningen hos en distributør, anbefaler virksomheden, at der ikke tages imod denne pakke. Kontakt da herefter venligst kundeservice på 0045- 6069 2950 eller info@johannerubinstein.dk. Hvis du modtager en beskadiget pakke med manglende vare(r), send da billeddokumentation af dette til kundeservice, så det kan undersøges med distributøren, hvad der er gået galt.

6.7 Annullering af min ordre kan kun ske ved at returnere varen.

7. Gavekort

7.1 Gavekortet kan bruges og købes online på johannerubinstein.dk, samt i virksomhedens butik Vodroffsvej 2B,
1900 Frederiksberg C. Se åbningstiderne her: https://johannerubinstein.dk/kontakt/kontakt-info/. Gavekortet kan ikke byttes til kontanter.

7.2 Køberen skal være fyldt 18 år for at kunne betale med et kreditkort. Minimumsbeløbet for et gavekort er 150 kr. Gavekortet er inkl. moms.

7.3 Gavekortet gælder i tre år fra købsdatoen. Når et gavekort er udløbet, kan det ikke bruges til køb, genaktiveres eller refunderes.

7.4 I henhold til dansk lovgivning har køberen 14 dages fortrydelsesret (14 hverdage fra den dag gavekortet blev købt), hvor køberen kan annullere sit køb af gavekortet, der er købt online, og få det fulde beløb refunderet. Hvis køberen ønsker at annullere sit køb af gavekort, kan køberen kontakte kundeservice på info@johannerubinstein.dk.

7.5 Virksomheden kan ikke holdes ansvarlige for gavekort, der er blevet væk, stjålet eller beskadiget. Køberen skal betragte gavekortet som kontanter.

8. Oplysning om klagemuligheder 

8.1 Det anbefales at tage kontakt til Johanne Rubinstein først før der fremsendes klager til

eksterne, da virksomheden mener, at ved kommunikation mellem parterne kan konflikten løses internt.

8.2 En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos virksomheden kan indgives til Konkurrence- og

Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Køberen kan også

klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

8.3 EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis køberen er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives på http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal køberen angive denne e-mail adresse: info@johannerubinstein.dk.

9. Købeloven

9.1 Dansk lovgivning, herunder købeloven, finder anvendelse på nærværende aftale i det omfang retstilstanden ikke er fastlagt i aftalens tekst eller i nærværende salgs- og leveringsbetingelser. En eventuel tvist vedrørende aftalens fortolkning eller vilkårenes opfyldelse og håndhævelse kan alene indbringes for danske domstole i overensstemmelse med danske værnetingsregler.

10. Sikkerhed 

10.1 Ingen personlige oplysninger der registreres hos Johanne Rubinstein, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Johanne Rubinstein.

10.2 Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne.

10.3 Under et køb udbeder virksomheden navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år.

10.4 Desuden registreres din IP-adresse hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!

10.5 Jvf. persondataloven oplyses det på forespørgsel om registrerede oplysninger og, på baggrund af, evt. indsigelser foretager virksomheden sletning i det omfang det ønskes.

11. Oprettelse af konto

11.1 Ved afgivelse af en ordre eller ved oprettelsen af en brugerkonto på johannerubinstein.dk skal køberen være fyldt 18 år. Note: Der leveres ikke til Grønland og Færøerne.

11.2 Køberen hæfter for at alle indtastede oplysninger i oprettelsesprocessen af brugerkontoen er korrekte og fuldstændige. Købernes personlige oplysninger vil blive gemt og behandlet efter databeskyttelsespolitikkenKøberen sørger for sine personlige login-oplysninger er sikkert og fortroligt opbevaret.

11.3 Enhver form for manipulation af johannerubinstein.dk vil resultere i sagsanlæg f.eks. svindel med penge. Hvis dette opstår nægtes svindleren adgang til johannerubinstein.dk for altid.

11.4 Køberen skal oprette en brugerkonto for at kunne købe hos johannerubinstein.dk. Der forbeholdes retten til at slette brugerkonti og kan nægte enhver køber adgang til brugerkontoen, der ikke overholder vores generelle salgs- og leveringsbetingelser. Som administrator for johannerubinstein.dk forbeholder virksomheden sig ret til enhver tid til at redigere eller slette køberens brugerkonti.

12. Gavekort og rabatkuponer
12.1 Køberen kan betale varer med rabatkoder og gavekort på johannerubinstein.dk.

12.2 Rabatkuponen gælder kun i en begrænset periode og kan kun indlæses en gang. Se rabatkupon som er tilsendt pr. E-mail til køberen. Der kan ikke benyttes flere rabatkuponer pr. køb. Det kan forekomme at nogle af varerne på johannerubinstein.dk ikke kan købes med rabatkuponer. Johannerubinstein.dk er eneansvarlig for at træffe beslutning om, hvilke varer rabatkoder kan benyttes til.

12.3 Køberen skal indløse, ved køb af varen, for det værdibeløb som står på rabatkupon. Bestilles en vare, hvor prisen er mindre end rabatkodens værdi, vil differencen ikke blive refunderet. En kampagne kredit rabatkupon kan hverken samle renter eller have en kontantværdi. Er rabatkuponens beløb mindre end det beløb køberen gerne vil købe for, kan køberen udligne differencen med en af de angivne betalingsformer.

12.4 Overførelse af rabatkupon(er) til en tredjepart er ikke lovligt. Kun en rabatkupon kan indløses pr. ordre. Returneres en eller flere varer fra en ordre, er der ikke garanti for at køberen kan få en ny rabatkupon og værdien af rabatkuponen vil gå tabt. Kun hvis der er givet en garanti for en ny rabatkupon skrifteligt kan værdien af rabatkuponen bevares.

12.5 Indløsningen af gavekortet, som blev sendt pr. e-mail til køberen, kan benytte af køberen selv eller af en anden på johannerubinstein.dk. Gavekort bliver sendt til køberen pr. e-mail eller til en anden e-mail adresse som køberen har indtastede ved oprettelsen af gavekortet.

12.6 Gavekortet kan kun indløses på www.johannerubinstein.dk og kan ikke bruges til at købe flere gavekort for. Værdien af et gavekort kan ikke samle renter og ej heller ikke have kontantværdi for køberen. Købes der for mere end hvad gavekortet er værd kan differencen udlignes ved almindelig kortbetaling. Gavekortet kan benyttes i forbindelse med en rabatkupon pr. køb.

12.7 Køberen af et gavekort kan annullere dette ved at kontakte info@johannerubinstein.dk, inden gavekortet er blevet indløst. Et gavekort betragtes som indløst, hvis det er blevet indtastet og indløst under ”min konto” på www.johannerubinstein.dk.

Betingelserne opdateret d. 1. Juli 2016.